Underbara fina KI...

Fick ett inte så trevligt mail från skolan igår...och nu har det ju varit på nyheterna överallt så...men såhär stod det iaf:

"Högskoleverket har vid sin granskning av Karolinska Institutets
sjuksköterskeprogram på grundnivå funnit att programmet inte uppfyller
kvalitetskriterierna och därmed beslutat att dra in examensrätten from
2009-01-01."

Kändes verkligen asbra! NOT! Fan, jävla pisskola...De har ju dessutom haft ett år på sig att fixa till saker och ting men nej....det är ju så jävla mkt viktigare med vissa andra program (läs LÄKARprogrammet) jovisst hierarkin sprudlar här med...inte bara sen när man är färdig syrra utan redan under utbildningen ses man som lägre stående...känns för jävla bra...Fucking jävla Karolinska Institutet! Med sitt fina jävla rykte! Man ska aldrig lita på ett rykte..där har vi det!

Vi som påbörjat utbildningen får ju gå klart men hur bra känns det när den är så sämst att den läggs ner! Fast våra lärare försökte lugna oss och säga att själva utbildningen inte är dålig utan examinatorerna är dåliga och att problemet är att KI inte har tillräckligt många doktorander som examinerar oss...utan att vi examineras av vanliga lärare...
men ja...det var ingen kul nyhet...

Nu är jag iaf ledig i 4 hela dagar! Ska bli otroligt skönt att få sova, har vart riktigt jobbigt att gå upp på morgonen senaste tiden...har typ snoozat tills det är 10 min tills jag ska gå och sen kommit försent...

Nej nu ska vi äta pannkakor! och sen kanske pepparkakor...åh jag är beroende...

XOXO (mest tillägnat Kajsa :p )


Kommentarer

  1. Postat av: Emss

    2008-12-03 @ 18:36:27

    Ah! Jävla högskolor och universitet! Jag e så förb. trött på dem!! Förstår att du e skitförbannad. Ska du ha Lova under Lucia? annars tycker jag du kommer till vår vaka. Puss på dig.

  2. Postat av: kajsa

    2008-12-06 @ 16:41:09

    :@



    lägg ner, det är förfäligt, "XOXO", gaaaah....!!! kommer sluta läsa din blogga annars, HAJJARU?! :@ :@


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback