Dinamarca - here we come

Japp, då bär det av till Köpenhamn då...pappa fyller 50 och vill inte bli firad av släkten så vi rymmer :p
Inte väldans långt men en liten roadtrip ner till Danmark! Vad gör man då där? Hmm...vi hade tänkt att äta gott, dricka gott, besöka Christiania, gå på julemarknad på Tivoli och äta hotellfrukost!! Det kan vara så att det är det bästa med resan, inte att bo på hotell men att hotellfrukosten! Mmm...jag ska njuta, ingen idé att hålla igen nu innan jul, måste ju töja ut magsäcken inför julmaten :p

Är dock lite besviken på mig själv för att jag bangar Ems och hennes Mickes luciavaka....men jag är säker på att de klarar sig finfint utan mig :)
Jag känner bara att jag har sovit så himla dåligt senaste dagarna, igår natt sov jag liksom 45 min...och jag vill vara utvilad och i toppform när vi rör oss ner mot södern...kan inte sova i bilen heller, har aldrig kunnat...
Hoppas man blir förlåten och kanske kan få bjuda på en jul latte vid nästa Stockholmsbesök... :)

Idag håller jag på och tvättar och sen är det Lucia på förskolan, utomhus i regnet! Lagom skoj...det förstör liksom hela upplevelsen, barnen ser ut som michellin gubbar med sin lucialinnen utanpå vinterkläderna...de står och fryser och vi föräldrar fryser ännu mer och vill bara ta våra barn och gå hemåt...vi skiter i fikat som serveras efter sången, vem f-n vill fika i regn och iskyla!
Suck...allt för att personalen ska få det överstökat så enkelt som möjligt..."ja, men då kan vi ju fira hela förskolan tillsammans!" Vafan ha det var avdelning för sig så kan vi sitta inne i mörket och se våra små änglar glida in med ljus i värmen istället...men nej för då måste man ju antränga sig som personal och faktiskt försöka få ett gäng 3-5 åringar och gå på led in i ett rum!! och det går ju inte...nej bättre att stappla upp alla brevid varandra ute på gården, enklast så...

För att inte tala om alla föräldrar sen då, det är hemskt...jag är förvånad över att det inte har blivit bråk tidigare år, det är pappor som kliver över avgränsningarna och kryper in i Luciagänget för att filma SIN unge, som är VIKTIGAST I VÄRLDEN!!! och små gamla "oskyldiga" farmor eller mormor som tränger sig fram och knuffas för att till varje pris få stå längst fram...tillsammans med alla filmande pappor som är 2 meter långa...
Jag brukar hålla mig längst bak och snacka med dem som är likasinnade, som kanske inte tycker att ett Luciagäng av 1-5 åringar är hela världen...jag vet redan att min lilla tjej den finaste michellin gubben av dem alla ;)

12 days to go!

puss och snusk, regn och rusk (vad sägs som det rimmet Emilia?)


Kommentarer

  1. Postat av: Ems

    2008-12-14 @ 11:00:08

    Hej du sköna böna! (vad tycker DU om det rimmet?!=)

    Det var supertrevligt på vakan.. så jag är nästan lite ledsen att ni inte kom.. men jag hajjar ju! Micke hade fixat in discolampor, laserstrålar och rökmaskin utav en polare så hela lägenheten såg ut som en tysk porrklubb och så var det ett roligt blandat gäng; M's alla ociviliserade vänner och min näpna kompisskara=)

    Men det blir garanterat fler fester.. så du får komma på dem ist!! Latte vore grymt=) Och jag hoppas ni har det bäst i København!

    PUSS



    PS.Håller med om hotellfrukosten, så vi måste bara köra en brunsch på Mornington hotell nångång! Svindyrt (typ 300spänn/pers) men grymt!! Vi kanske skulle ta nått sånt när Mart. kommer till stan?

    Svejs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback