Bye bye fishy...

Förra helgen köpte jag och Lovsan varsin guldfisk, eller slöjsjärt som de egentligen heter men guldfisk låter finare...
Lova döpte sin till Filip och min fick heta E (uttalas som ett amerikanskt E...typ iiiiii) anyways, det börjar med att Lovas fisk dog redan på måndagen...som tur var, var hon hos sin far hela veckan, så jag köpte en ny "Filip" i söndags...problemet var bara att den var mycket större än hennes första Filip...
Så när hon kom hem igen så sa jag att Filip hade vart jätteduktig och ätit bra så han hade växt JÄTTEMYCKET! :)

Hon var asimpad av hennes duktiga Filip medan min E knappt hade växt nånting. "Jag ska prata med honom mamma" säger hon...så hon drar fram en stol och klättrar upp på den och tar sig ett allvarligt snack med E :) Om vikten av att äta ordentligt så man växer ordentligt osv. Sen när vi matade dom så var hon jätteglad "Mamma, titta E äter!!! Nu kommer han växa!" så stod hon kvar typ 10 min och bara kollade ner i skålen, sen konstaterade hon; "Mamma, E växer nog inte" och gick därifrån suckandes :)

Tyvärr så förlorade vi även E idag...asså dom där fiskarna var ju sämst! Den nya "Filip" verkar må mycket bättre, han är ju iaf pigg...de två första var ju typ halvdöda redan från början...
Så i helgen ska vi köpa en ny firre, som får heta Ari.


Hej hej Kajsa borta i ghetto New York!

Nä, nu är det dags att göra middag, det går fortfarande bra med viktväktarna...förutom en viss blöt fredag...men men a girls gotta live! 
xoxo
 


Kommentarer

  1. Postat av: Emilia

    2008-10-25 @ 12:58:43

    haha, håll bloggen ifrån henne när on blir större!! Grymt att hitta din blogg (via facebook) jonna! Nu ska jag stalka dig som jag stalkar faster Linda. Vore trevligt å ses nån dag.. vet att jag varit dålig på att höra av mig, o nu bor jag ju i Malmö å så.. men tanken är skitgod, hehe. STOR kram! Emilia

  2. Postat av: kajsa

    2008-10-26 @ 19:29:10

    HAHHAHAH!! barn e fan inte så där jättesmarta, men jag o robba fick oss ett gott skratt ialf :D

  3. Postat av: Jonna

    2008-10-28 @ 18:53:14
    URL: http://getyoursexyon.blogg.se/

    Stalka på du bara Emilia :) Du får säga till nån gång när du kmr upp till gamla goda Stockholm...

  4. Postat av: Jonna

    2008-10-28 @ 18:54:59
    URL: http://getyoursexyon.blogg.se/

    Kajsa; Det är tur att man kan roa nån med berättelser om sitt barn :p Om jag skulle berätta allt hon gör hela tiden skulle du dö, hon gör knäppa saker absolut hela tiden :D Kanske borde ha en egen blogg bara om det?? :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback