Piercad igen...denna gång av mig själv

Lördag kväll och jag sitter och bloggar...tragiskt? Kändes så först men när jag kom på att jag inte vart hemma på en lördagskväll på så länge jag kan minnas (för även om jag har lilltjejen så är jag alltid ute och far....) så det är ganska skönt att vara hemma med tända ljus, mys och självklart grabbarna i Entourage ;-)

Usch, jag gjorde värsta tabben igår på praktiken, jag körde en kanyl rakt igenom mitt långfinger, rakt genom toppen, från sida till sida liksom...så j-la klantigt! haha
Jag skulle ta bort kanylen (en uppdragningskanyl som man bara drar upp läkemedel med, man sticker inte patienter med den eftersom den är FÖR grov....) så slant jag och det gick så fort så jag fattade inte riktigt att jag körde den rakt igenom fingret..för den gick liksom in och sen drog jag ut den igen i samma drag typ...så jag trodde först bara att jag hade stuckit mig lite..men det blödde så grymt mkt och gjorde så ont...sen när vi tog av förbandet så var fingertoppen helt blodfylld, svullen och blå..,och man såg både ingångs-och utgångshål..då förstod jag att jag hade kört den j-la nålen rakt genom fingret...pucko...anyways förutom att det gjorde grymt ont så gick det ju bra...nålen var ju oanvänd och ren, annars hade jag inte hållt på och trixat med nålen från början...
Nästa vecka är sista veckan på praktiken...suck...jättetrist...
Jag har iaf vart grymt duktig med maten den här veckan! :)  
Idag, såhär på en lördagskväll när man sitter hemma känns det lite jobbigt att inte få äta nåt gott, är så sugen på godis/kakor/äppelpaj med vaniljsås/prinsesstårta! men men har sagt inga godsaker på två veckor...då håller jag det.

xoxo Jonna



 
 


Kommentarer

  1. Postat av: kajsa

    2008-10-16 @ 16:50:23

    jag e ju inte äns med det minsta! Inte i nåt inlägg... GRRR!!! Men fortsätt skriv, men jag tror jag talar för alla när jag säger mer snusk, fylla o hemlisar! Bli den nya gossip girl, GÖRT!!!!!!





    XD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback