Älskade medmänniskor...

Asså seriöst, folk är dumma i huvudet...jag har suttit i receptionen hela veckan nu på jobbet och vilka snillen det är som ringer...En av de vanligaste frågorna är:

- VARFÖR svarar inte Dr. Andersson på sin telefon??.....
Hur fan ska jag veta det?! Han är väl upptagen antar jag...och så blir det skitsura på mig! För att läkaren inte svarar på SIN telefon...

eller denna:

- Min mamma skrevs ut för 5 veckor sen och nu har hon fått nageltrång, vad ska vi göra? Kan vi komma in?
SUCK! Det här är en vårdavdelning dit man kommer efter en stor operation svarar jag...men de fattar ändå inte...ni får vända er till vårdcentralen, eller akuten om det är riktigt illa...bara för att man låg hos oss för 5 veckor sen kan man inte ringa och fråga oss om sina vardagliga bekymmer....

Eller det bästa är läkarna som tar en massa beslut om folks liv och sen låter oss svara på varför...typ om de helt plötsligt stryker nån från operationslistan och sen ringer den personen oss och frågar varför...då får vi ta det, för man får inte "störa läkarna..." och när vi, självklart, inte kan svara på varför de helt plötsligt inte ska opereras så blir de jättearga...vilket jag självklart förstår...

Ja, jag har haft världens bästa dag på jobbet....verkligen.

Men en sak som jag är lycklig över är att jag kan lyssna på Kings of Leon igen :) MYS.


Kommentarer

  1. Postat av: Ems

    2009-08-15 @ 13:02:28

    ooh, i love weeds 2! bra serie=)

    haha, folk är generellt dumma i huvudet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback