Snö

Shit vad det snöar, sånt här är man ju inte van vid nuförtiden. Hörde någon som påpekade att det inte har vart såhär mkt snö sedan 2003.

Jag var ganska nöjd med att vi inte hade någon pulka, "slapp jag det" tänkte jag...så ringer pappa igår och ba; Jag har köpt en pulka till Lova! Hörde att hon inte hade nån...kommer förbi med den!
Tack för den...
Så imorse var det ju bara att ta pulkan och pulsa iväg till förskolan med Lova i...det första som händer är att den lilla grejen som man ska hålla i går av! Så jag får dra pulkan genom typ 10 m snö...eller kanske en halvmeter men ja, same shit...i bara snöret och tappar den hela tiden...skitjobbigt. Så när jag går där och kämpar med att försöka dra henne och svär för mig själv...så hör jag hur hon sitter där bak och sjunger..."Å obidoo jag vill ju va som duuuu, jag vill se ut som duu, gå som duu, duuu...det vill jag nuuu, ett djur som jaaa, att lära mig bli en människaaaa"
Jag ville bara putta ner henne för en backe nånstans eller välta henne i snön.

Nu i efterhand kan jag ju se det komiska i situationen. Det kunde jag inte då. Alldeles svettig och stressad gav jag mig av mot mitt favoritställe, Karolinska Institutet, och märkte att pendeltåget självklart var sent. Det var rätt skönt faktiskt....fick jag softa och andas i typ en kvart.



Min balkong. Snö är rätt mysigt ändå, om man får leka i den med rätt personer ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback