Längtar bort...

För det mesta är jag ganska nöjd med tillvaron men ibland känns den outhärdlig...idag är en sån dag. Jag vill bara bort härifrån, jag vill vara nån annanstans! Kanske ligga på en strand nånstans, helt ensam och bara vara...eller sitta på ett fik i en helt ny stad och bara titta på andra människor än de jag ser hela dagarna här hemma i Sthlm...lära känna nya intressanta människor och bli kär om och om igen...
Stockholm och mitt liv har aldrig känts tråkigare än nu...och sen kryper det dåliga samvetet fram, allt jag har här hemma då? Varför uppskattar jag det inte mer? Min älskade lilla tjej som jag vet att jag skulle sakna efter 2 min borta och vilja åka hem till direkt...min familj och vänner som jag inte klarar mig utan...varför uppskattar jag dem inte mer? Varför längtar jag bort?

 


Kommentarer

  1. Postat av: Ems

    2009-02-11 @ 08:39:41

    Du har säkert blivit vinterdeppig som jag... Nu har allt vinterkul och mörkermys tappat sin charm och ist nu längtar vi till sommaren och värmen, road trips och grillkvällar. Det är så det är.



    Men till dess får vi försöka bli lite mer kollektiva, positiva upp varandra, ha syjuntor och matlag! Tänka rationellt, gå upp tidigt, lägga sig tidigt.. röra på sig, minnas att livet inte är så hemskt ändå och försöka uppskatta te-, tv- och filtkvällar ett tag till. Sen blir det bra=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback