Lay a whisper

Ok, på måndag börjar termin 5...näst sista terminen, sjukt egentligen...sen ska jag faktiskt vara syrra på ritkigt och inte bara låtsas :o hur ska det gå? men iaf som sagt, på måndag början termin 5 och jag är redan så j-la trött på skolan...men mest för att de fuckar upp saker hela tiden, till exempel så blev klassen uppdelad i två grupper i höstas och vår grupp skulle börja terminen med att skriva c-uppsats, men dagen innan nyår får vi ett mail där det står "eftersom så många ville byta grupp har vi ändrat om lite..." och självklart har de bytt grupp på mig och Ylva...så nu är det praktik istället om 2 veckor...tack för den liksom, här har man förberett sig för c-uppsatsen men får inte skriva den förrän sist på terminen, så j-la rörigt...och sen till råga på allt hade de missat mig överhuvudtaget när vi skulle delas in i seminariegrupper så jag fanns inte med alls...dumma j-la skolhelvete känner jag nu.
En annan sak som var väldigt störande var att vi inte hade något jullov och därmed var tvunga att skicka in tre st uppgifter under julhelgen....men tror ni lärarna ens öppnade de mailen förrän nu i veckan? nix...läraren säger på seminariet; era stackare som inte hade något jullov...varpå en elev säger; ja, men du var ju tvungen att läsa allas inskickade uppgifter så du hade väl heller inte så mkt ledigt och läraren ba; "nej men, jag har ju inte läst dem än så jag har vart ledig!" detta var förra veckan....så varför är det så så j-la viktigt att vi skickar in under julen?? Vi har en massa regler att följa med de behöver inte stå till svars för något...sånt blir jag trött på...

För övrigt har jag (efter att ha läst Ems blogg) letat fram gamla Roxette skivor och nostalgi lyssnat hela veckan :) Sånt mår man bra av...bästa låten just nu; "Whats she like?" från Crash Boom Bang skivan. Gamla hederliga "It must have been love" är ju helt underbar oxå...åh vad jag sjöng på den hela tiden när jag var liten...den börjar ju "Lay a whisper, on my pillow..." och när jag var liten trodde jag låten hette "Lay a whisper" :D Kan fortfarande ibland referera till den med det namnet :p

Har kommit igång med träningen nu, känns bra! Denna vecka, när jag har Lova, blir det ons, torsd, fre och sön...nästa vecka när jag inte har henne ska jag köra varje dag....antingen gymma eller nåt roligt pass! Jag är aspepp! :) Har alltid tänkt att Friskis och Svettis är för tanter :p men de har ju asfräscha gym (iaf anläggningarna på söder där jag har vart )och många olika pass som tex. danspass, ki balans, yoga, box, step, aerobics m.m

Imorgon är det sista dan på kursen vi går nu, Antropologi och Sociologi. Har vart en intressant kurs, om än lite seg pga. att den pågått under julen...medicinsk antropologi är intressant...

Puss!




Kommentarer

  1. Postat av: kajsa

    2009-01-15 @ 02:05:43

    haha, jag antar att du med "nåt roligt pass" egentligen menar magdans. Dock kan jag inte se det nämnas någonstans här i din fina rosa blogg...

    fick jag dig att skämmas?

    För det bör du! Folk som e födda på 80-talet borde veta bättre än att magdansa som en o annan

    >insert select< !!

    xD



    (haha, personligen vill jag inserta ordet "invadrare", men jag avstår från det då mitt nyårslöfte var att bli en snällare och mer sympatisk människa. Fast det hade vart roligt om jag skrev det för det hade vart så klockrent)



  2. Postat av: Jonna

    2009-01-15 @ 16:55:31
    URL: http://getyoursexyon.blogg.se/

    Kan ju meddela att jag inte alls menade magdansen utan nåt av de andra passen jag skrev sen nedanför...

    Magdansen börjar inte förrän mitten av februari...så den kmr att nämnas senare i min fina rosa blogg :) var inte orolig Kajsa...

  3. Postat av: kajsa

    2009-01-16 @ 00:35:10

    åh neeej....

  4. Postat av: Ems

    2009-01-18 @ 10:29:15

    ah! jag har också läst medicinsk antropologi.. i senaste kursen jättekul! =)



    By the way. när det gäller röriga skolor känns det ju som Mah tar priset! Jag kommer upp yill Sthlm nu, så då tycker jag vi kan klaga ikapp=) Så du gymmar på F&S.. hmmmm... kanske skulle börja hänga med dig där?



    KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback