Because the night belongs to love.

Det var MAGISKT! Jag vet inte hur jag ska beskriva det utan att låta som en fjortonåring men, Bruce...var underbar! E Street Band likaså! De kommer ut rätt lugnt, hela stadion skriker av förväntan...Så ställer han sig vid micen och börjar lugnt sjunga "Who'll stop the rain"  Jag är i chock, står bara och stirrar. Det är Bruce, på riktigt...så känner jag tårarna komma...och jag kan inte röra mig...men sen när han river av Badlands har jag kommit tillbaka och hoppar och dansar och sjunger som en galning, vilket vi gör genom hela konserten! Det är underbart och jag vill aldrig att det ska ta slut...Tänker; Ok, det spelar ingen roll hur gammal han är, jag skulle aldrig banga! Jag vill ha honom nu! Han är den sexigaste mannen som finns.

Han är en sådan performer, han fyller 60 år i år men han rockar mer än nån annan! Hela gänget ger verkligen allt för att värma upp publiken som redan stått flera timmar i kö i ösregnet. Men att det regnar märks inte på musiken, och när Bruce på knaglig svenska skriker "Vie intae raedda fjör reagn!" skriker publiken halsarna av sig :)
Hela konserten flyter på bra och när de kommer tillbaka in på slutet och kör 4-5 extralåtar är det som bäst! och när jag hör början på en av mina favoritlåtar ever "Glory days" känner jag att jag aldrig kommer att må bättre än vad jag gör just då.

De flesta låtar var ju självklart bra men vissa utmärkte sig lite mer som tex. Outlaw Pete - GRYM, The Wrestler har inte vart nån favorit på nya skivan, men den var jättefin live. Because the night - Kul med en "cover" (Springsteen har skrivit den men den passade inte in på hans skiva så han gav den till Patti Smith) och låten är ju asbra! American Land var skitbra! Vi dansade som mest till den, den är så underbart skuttig, Det är en sk immigrant song från NY, låter som irländsk folkmusik :) Hard Times (come again no more) en 1800-tals låt som han har hittat och numera kör på sina konserter var oxå jättevacker.

Eftersom konserten var så himla bra har vi fixat biljetter till den på söndag oxå, denna gång ståplats! Och på söndag ska solen skina, så vi får väl se...oavsett blir det ännu en underbar kväll med Springsteen och E Street Band.



"I love you, I love you, I love you, I love you I do. You whispered, Then prove it, then prove it, then prove it to me baby blue"


Kommentarer

  1. Postat av: martin

    2009-06-11 @ 19:34:34

    Faaaaaaaaaaaaaaaan-girl :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback