The bitch is back on track

En lite kul grej är allt beröm jag har fått på senaste. Egentligen pga av ett helt självklart beteende; Jag ältade inte utan gick vidare. Jag tillät mig vara ledsen en dag, för att på kvällen åka hem till en god vän som jag hade världens bästa samtal med, han är rak och realistisk, något jag kan ha svårt för att vara, jag är en drömmare. Vilket fall så sa denna person att jag skulle tacka min lyckliga stjärna för att det tog slut! "Det där hade ju aldrig fungerat i längden Jonna...det fattar du väl nu?" och jag förstod. Åkte därifrån med ett stort leende på läpparna och glad över att jag inte hade fastnat i ett förhållande som förmodligen inte hade gynnat mig. Skitmysig kille på sitt sätt men inget för mig. 
Den veckan var som en oas av lugn :) Bara jag och mig. Och för första gången i mitt liv är jag rätt nöjd med mitt eget sällskap, ingen panik...inga onödiga telefonsamtal till folk bara för att...Jag mår fint!

Förut gjorde jag en Things I hate lista...nu kmr en feelgood lista istället:

Saker som gör att jag mår bra just nu:

1. Jag är lugn. Lugnare än vad jag någonsin vart.
2. C-uppsatsen är i princip klar, skickas in idag och vi är nöjda!
3. Börjar nytt jobb på Huddinge Sjukhus nästa vecka! Spännande att jobba på sjukhus!
4. Min lilla tjej börjar växa upp och vi bråkar inte lika mkt längre...kan ha med mitt nyfunna lugn att göra oxå :p
5. Ska träffa D nästa vecka...

Puss!

 


Kommentarer

  1. Postat av: Ems

    2009-05-22 @ 15:05:04

    ah! hej fina jonna! Vill se dig snart igen. ta en fika, leka i parken. elda kanske. vore grymt, nu när sommaren nästan är här.

    du får smyga på mina dagar närhelst du vill.

    KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback