Forssjö nästa!

Imorgon är det dags för släktfejd 2010. Varannat år samlas hela släkten på mammas sida för en släktfejd nere i Katrineholm där de flesta kommer ifrån från början. På dagen åker vi nånstans för att fejda. Vi delas in i lag och tävlar i diverse olika grejer. Förrförra året var vi ute i skogen och sköt pilbåge, kastade yxa, hängde i linor och hade oss. Mitt lag förlorade och jag blev tvungen att ha en pil mot halsen och en man höll en träbit mot pilens andra ände och jag skulle ha av pilen. Usch, det var inte kul. Livrädd var jag och såg rubrikerna framför mig; SLÄKTFEJD SLUTADE I TRAGEDI. Men det gick bra, pilen gick sönder och alla fick sig ett gott skratt för att "Jonna såg verkligen livrädd ut hö hö hö!". Man får ju verkligen inte banga heller, asså jag har ingen som helst stolthet när det gäller sånt där...vill jag inte göra nåt, så gör jag inte det. Men jag fick inte banga! Jag blev tvingad...så där står man med tårar i ögonen och trycker halsen mot en pil. Helt ologiskt. Men nu i efterhand känns det bra att ha gjort det!
Anyways, ska bli kul att se vad vi ska göra i år :) I år ska fan inte mitt lag förlora iaf, det säger jag!
Bloggar om det efter helgen, if I survive...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback