The little things in life

Snart är första veckan på nya jobbet slut. Jag har nog inte skrivit här i bloggen att jag har börjat jobba som sjuksköterska nu, på riktigt :) Jobbar på en gynekologisk vårdavdelning på KS. Det här kanske kommer låta konstigt eftersom jag har pluggat till syrra i tre år men jag trodde inte att det skulle bli så kul att jobba som syrra :P Det är ju inte lika mkt omvårdnad som när man jobbar som undersköterska utan mkt fix och mkt kontakt med läkarna och andra instanser. Men jag gillart! Jag har kul, det känns dock som att jag leker sjuksköterska :p Det är jätteroligt att få göra journalanteckningar precis som jag vill skriva dom och få administrera läkemedel utan att någon behöver dubbelkolla. Jag är liksom sjuksköterska. Känns coolt.
It's the little things in life ;)

Imorgon är det fredag. Ska jobba på dagen :) På kvällen ska jag träffa Mitra (och kanske Sanna) för att käka middag på Herman's på söder. Herman's är en vegetarisk restaurang på söder med en, vad jag har hört, grym vegetarisk buffé. Värt ett försök!

Lördagen spenderas i Södertälje hos min kärlek :) Han fyller nämligen år på måndag, hela 24 år blir han och det ska firas på lördag kväll med förkrök hos honom och sedan utgång, förmodligen nånstans på söder. Det är ju Grolsch Block Party på Mariatorget. Låter väldans intressant...men det är ju han som fyller år så han får bestämma! Det ska i vilket fall bli jättekul med lite fest och dans! Jag är numera kär i Robyns senaste version av Hang with me, den jag sa förut att jag gillade akustiska versionen mer...men som jag förespådde så har jag klivit över till dans sidan och jag längtar tills första gången jag hör den spelas ute och jag får dansa till den!
Jag är grymt nöjd med hans presenter oxå...ska bli kul att se om han blir lika nöjd :)

Musik som snurrar nu; Robyn-bägge senaste skivorna, Tommy Lee-I need you, Lykke Li-Possibility.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback