Shopping

Idag har vi bara varit hemma på förmiddagen, Lova har lekt i sitt rum och jag har läst. Just nu läser jag Kajsa Ingemarssons "Bara vanligt vatten". Har inte tyckt att den har vart superbra, men nu mot slutet börjar det arta sig...har gillat alla hennes andra böcker.

Har lite planer för hemmet under hösten som kommer. Eftersom mitt rum är större än Lovas så tänkte jag först att vi skulle byta rum och att Lova då ska börja sova i sin säng i sitt rum, men jag insåg att hon kmr inte vilja sova själv...så vi börjar med att ta in Lovas säng i mitt rum, för att sedan när hon är van vid att sova i sin säng, flytta in resten av hennes saker och flytta ut mina. Det blir bra. När jag först berättade om planerna om att byta rum såg Lova jättebesviken ut och sa; "Men ditt rum finns det inga saker i!" Hon blev lugnare när jag försäkrade henne om att hon skulle få med sig sina saker om vi bytte rum :p

Såhär ser det iaf ut i mitt/vårt sovrum nu


Eftermiddagen har vi spenderat i Globen. Vi shoppade bla nya påslakan till Lovas säng, och lite höstkläder till Lova. Hon fick två par leggings, t-shirt, tröjor, strumpor och jeans. Det är så svårt med jeans till henne för hon kan inte ha tighta jeans för hon är så smal, de blir alltid för stora i midjan och runt skrevet så det ser bara fult ut. Nu hittade vi två par från KappAhl som har boyfriend fit. Lite halvpösiga med justerbar midja, det är fan det bästa de har kommit på! Justerbar midja! För smalisar med långa ben :)





Hittade även en megafin pälskappa till Lova! Hon blev kär och jag med, men sen tog jag förnuftet till fånga och insåg att den är rätt onödig. Hon kmr att få vinterkläder som hon kmr att ha på förskolan, om vi hade köpt pälsen hade den vart när vi ska bort eller ut på helgen de dagar det inte är för kallt...men åh vad vi båda ville köpa den. Lova gick runt med den på sig i minst 20 min och vägrade ta av sig den samtidigt som hon tittade på mig med de STORA hundögonen och sa; "snääääälla" hela tiden...det var svårt att säga nej men med tanke på att jag precis hade kollat lite på hennes vinteroutfit och kommit fram till att den kmr att kosta oss runt 3000 så lade jag ner.

Här är den iaf;

Hur söt skulle hon inte vara i den här och ett par snygga Dr. Martens liknande kängor...




Kommentarer

  1. Postat av: Ems

    2010-08-27 @ 16:43:16

    helt rätt att inte köpa pälsen!! bra gjort!

    alla de andra sakerna var mycket finare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback