Beordran

Ok, jag jobbar ju som bekant både på avdelning och på gynakuten. Gynakuten är asbra, avdelningen är bra när det inte är kaos, vilket det för det mesta är tyvärr...och nu är det mer kaos än någonsin. Alla är sjuka, utbrända, grinar, sliter håret av sig, grinar ännu mer...ja typ så. Vården har inga pengar till fler anställda så de anställda går under.
Det är då de tar till "beordringen"...hemska tanke. Det innebär att chefen beordrar folk att jobba, man får alltså inte säga nej. Så, de kan komma till mig närsomhelst och säga; "Jonna, vi beordrar dig att jobba på julafton. Sorry." Det suger. Men ja, sjukhuset är fullt året om, dygnet runt så nån måste ju alltid vara där och jobba året om, dygnet runt.
Dock kommer man ju på sätt att komma undan ändå, typ inte svara när det ringer från hemligt nr. Det gör jag ändå aldrig så...men ja, eller om man råkar svara så får man säga att man är aspackad...då får man inte jobba :p Dock kan det vara en aning genomskinligt om de ringer mitt på dan...men ja, vad fan gör man inte för att slippa beordras in!

Men nu är det pannkaksfredag som gäller!


Kommentarer

  1. Postat av: Stefanvilma

    2011-10-24 @ 07:56:41
    URL: http://stefanvilma.blogll.com

    Great site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback