Pannkakor vs Scooby Doo

Vi har ju matbordet i vardagsrummet, eftersom köket är så litet att det inte får plats ett bord där inne, och jag stänger alltid av tvn när vi ska äta middag. Så idag, när pannkakorna är klara och vi ska äta, stänger jag av tvn och vi börjar äta. Lova käkar snabbt två pannkakor, klunkar i sig mjölken, säger tack för maten och hoppar upp i soffan. "Är du redan klar, ska du inte ha mer?" undrar jag, för hon brukar alltid käka typ fyra-fem pannkakor..."Jag vill inte ha mer, kan du sätta på tvn nu?" svarar hon. "Ok, mamma ska bara äta klart så sätter jag på tvn sen" svarar jag. Då blir hon helt galen; "Men då missar jag Scooby Doo!!!" "Jag får aaaaaaldrig se Scooby Doo!!!"...hm. "Lova, var det därför du åt så fort och inte vill ha mer?" undrar jag. Tystnad......
Söta älskade unge, offrar middagen för Scooby Doo. "Lova, eftersom det är fredag så kan du få kolla på tvn och äta samtidigt" säger jag. Då klämmer hon självklart ett par pannkakor till :) Det där med att hon aldrig får se Scooby Doo är ju en överdrift, vi såg det bara för nån dag sedan...men ja, allt är ju relativt. Speciellt i en femårings huvud. Två dagar är väl en evighet sen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback