Vinter och gnäll...

Ok, detta kommer att bli världens gnälligaste inlägg men det skiter jag i. Det handlar om vintern. November - Mars. Det är inte det att jag hatar vintern. Jag avskyr den. Det är fruktansvärt kallt, jag har redan på mig alla kläder jag kan ha och ändå fryser jag konstant. Och det kommer att bli minst tio grader kallare. Wtf! Hur överlever man? Men det värsta är inte att det är kallt ute. Det värsta är när det är kallt inomhus. Som på jobbet, att gå runt och försöka koncentrera sig på jobbet när man samtidigt hackar tänder är lite svårt. Och vi får ju inte ha varma kläder på oss. Vi får endast ha våra vita fula byxor och kortärmade tröjor i linne. Tack för det landstinget...Och för att inte tala om stadsbussarna. De är iskalla, även fast det är packat med folk så är det nästan så är det hur kallt som helst i dom. Whats up with that?! De har ingen AC på sommaren för det är för dyrt men på vintern är det nån jävla fläkt i dom som gör att det blåser kallt. Men det bästa med vintern är ändå att få äran att dra min lilla tjej till förskolan på en pulka kl 06:30 på morgonen. Bäst är det när hon skriker "Spring mamma!" I just love it...


Kommentarer

  1. Postat av: Kajsa

    2010-12-06 @ 01:41:10

    HAHAHAH!! SPRING MAMMA!!

    Yes, lova e bast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback