Sexualkunskap

Åh jag är så trött på alla som inte kan blicka framåt och se att tiderna faktiskt ändras. Som debatten om sexualkunskap i skolorna och alla inskränkta människor som inte tycker att man ska prata med tonåringar om sex. "Det uppmuntrar dom bara". What! Sen när blir en tonåring inspirerad av sexualkunskap? Har dessa människor aldrig varit unga själva? De vet väl att lusten och nyfikenheten finns där även om man låter bli att prata om den? Det farliga med att hålla tyst är att våld och oförsiktighet i samband med sex ökar.
Jag känner ett par tjejer som åker runt i skolor och informerar om sex. Hur bra som helst! men det var många föräldrar som var emot detta, som ringde rektor och klagade osv.
Faktum är att många yngre tonåringar har sex, då är det väl bättre att de har kunskap om sjukdomar och vad som kan hända, hur man får och inte får bete sig, vad som är ok och framför allt för flickorna att det är ok att inte gå med på allt, för en av de vanligaste frågorna de fick från tjejerna var; "När är det ok att säga nej?" 

Jag hoppas själv att jag kommer att lyckas med att uppfostra min egen dotter så att hon aldrig undrar när det är ok att säga nej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback