Helgen

Ny vecka, tiden flyger fram! Missade att ta min allergitablett igår kväll, illa...vaknade med tjock hals, huvudvärk och tjocka bihålor...kul.

Helgen var bra. I fredags var jag hemma hos Terez som har tagit examen...kvalificerad vårdare inom psykiatri är hon nu! Duktigt! Vi var ett gäng tjejer hemma hos henne och sedan gick vi ut. Vi hamnade på Solidaritet :D Ett ställe på Stureplan...inte riktigt mina kvarter men det är den som firas som får bestämma! Väl där hade jag faktiskt kul, gratis inträde och drinkbiljetter hjälpte :p


På Terez balkong


Terez, jag och Daria


Kökshäng

I lördags firade vi mors dag, som egentligen var på söndagen men syster skulle jobba då så vi firade lite tidigt! Vi åt på en italiensk restaurang vid Rådmansgatan som heter Den gamle och havet. Helt ok mat. Jag gjorde dock misstaget att ta pasta...varför gör jag alltid det? Jag älskar pasta, men det äter jag ju jämt hemma! Den var god men för mäktig med nån grädd/vinsås...nu i efterhand så ska jag alltid minnas att jag ska låta bli att ta sånt som jag ändå äter hemma! De andra tog nån form av scampi grillspett och Lena gjorde en Pretty Woman när hon skulle ta bort maten från spettet och sköt iväg en stor räka på golvet...typiskt henne :D Jag skrattade gott. Mamma fick ett halsband från SNÖ som hon gillade och hade spanat på tidigare tydligen, vilken hit! Jag är så bra. Efter middagen åkte jag hem och softade, det var oxå bra :)

Söndagen var det kalas för min kusin Johan som fyllde sju år...mamma hade på sig halsbandet hon fick av oss :) Det var trevligt, den sidan av släkten träffar man bara en gång om året ungefär...
På kvällen sen mötte jag upp Selin för att käka middag...vi gick runt i säkert en timme och letade prisvärd mat...slutade med pizza på ett hak för att sedan sätta oss och ta varsitt glas vin på Snaps. Bra söndag! Bra helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback