Dejting

Fredag, har jobbat idag...hade hand om tre patienter som alla var helt självgående så...jag hade inte mkt att göra. Frågade alla de andra om de hade nåt jag kunde hjälpa till med men alla hade det lugnt...för en gångs skull är det lugnt på sjukan :) Man får passa på att vara tacksam för det!

Jag hittade den lilla börsen från H&M förresten! Så nu är jag stolt ägare av en vykortsbörs :) Den är supermegafin!

Mitt projekt denna helg är att fixa balkongen, göra den sommarfin! Ska till IKEA imorrn med mamma så får vi se vad som hittas på...tror jag ska lägga trätrall på golvet iaf...och en bänk med kuddar skulle vara mysigt...och nån lykta med tända ljus :) Synd bara att man inte har någon vidare utsikt...tvärbanan och höghus är inte jättekul men ja, vad ska man göra...det blir nog bra ändå!

Idag på pendeltåget såg jag att killen brevid mig satt och läste en bok som hette "Dejting". Han var väl runt 30 år, såg helt ok ut...ingen stil dock, eller ja...ingen stil enligt mig...säkert tyckte han att han hade stil...iaf i det stora hela såg han väldigt "normal" ut och jag undrade lite varför han hade köpt och nu satt och läste en bok om dejting...och helt öppet på pendeltåget oxå...det är ju rätt modigt egentligen, fast sen tänkte jag att det kanske var lite av ett knep oxå...för att se om nån nappar? :p Anyways, blev nyfiken och sökte på boken nyss...Den heter alltså "Dejting" och är skriven av Jan Kallberg och här är lite av det som står om boken; 
Boken har tagit bort mycket av det konstlade kring dejting och ger raka klara tankar sett ur en vuxen människas perspektiv. Boken har många nya och roliga vinklar som är värda att pröva, där traditionella värden ställs upp och ner, och öppnar mer möjligheter för dig.
Ett av bokens budskap är att det alltid finns en partner för oss men det gäller att vi själva ger oss hän att hitta en. Vi kan inte bara förlita oss på att någon ska komma i vår väg och plötsligt erotiskt självantända.


Hahaha även fast jag idag när jag satt på pendeltåget tyckte att det var lite sött att han faktiskt läste en handbok i dejting så...shit asså, måste man verkligen läsa en bok om HUR man ska hitta den rätte? Det gäller att vi själva ger oss hän att hitta en partner? Vad hände med kärlek vid första ögonkastet? Vad hände med spontanitet? Jag hatar regler...I'm fucked.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback