Mad Men

Nu har jag kollat klart på alla tre säsonger av Mad Men, nu återstår bara att vänta nåt år innan säsong 4 kommer ut...suck. Underbart bra serie från skaparna av Sopranos, som för övrigt är en av världens bästa serier.

Mad men utspelar sig i New York i början av 60-talet. Huvudpersonen Donald Draper är en grymt snygg man i reklambranschen och serien handlar om hans arbete på firman Sterling Cooper advertising och hans liv och människorna runt det. Man både förfäras och hänförs av sättet de levde på i NY under 60-talet.
Stiliga karlar, Cigaretter i mängder, Alkohol mitt på dan, Reklam, Mansgrisar, Kvinnoförtryck och Vackra kvinnor i underbart fina outfits.




Min favorit i serien, Joan. I mina ögon en av världens vackraste och sexigaste kvinnor.

Om ni inte redan är fast, se Mad Men.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback