Precious och Fish tank

Har sett två filmer denna vecka. Igår när jag kom hem så låg Emelie och Lena och tittade på "Precious"..."åh den har jag ju velat se!" tänkte jag så jag lånade den när de var klara och kröp ner i sängen och tittade...
Den var hemsk. Det är en bra film men usch så vidrig den är. Jag hade ont i magen hela filmen och mådde illa flera gånger, jag höll faktiskt till och med för ögonen vid flera tillfällen och det är ingen skräckfilm, det är ett drama om en flicka med väldigt dåliga familjeförhållanden...jag skulle faktiskt inte rekommendera folk att se den...eller så ska jag väl inte säga, klart man ska se den om man vill men var beredd på misär. Den berör otroligt mycket och jag blev otroligt illa berörd och jag kan bara säga en sak; jag ska aldrig mer klaga på mitt underbara liv.



Den andra filmen såg jag ikväll hemma hos Amanda med Lena, Emelie och Emmy. Vi hyrde Fish tank, ett brittiskt drama om en 15-årig flicka med, även här, dåliga familjeförhållanden...den var jättedålig! Hände ingenting i hela filmen i princip och den var väldigt förutsägbar. Den kan ni skippa nästa gång ni hyr film!


Kommentarer

  1. Postat av: Jimmytindra

    2011-05-04 @ 23:19:51
    URL: http://jimmytindra.blogcorporate.com

    Uno straise Qatro single sais, thanx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback