Kärlek

Igår såg jag och Joakim Moulin Rouge. Han hade inte sett den, eller rättare sagt han har väl valt att inte se den och ville väl inte riktigt det heller men är man en god pojkvän så är man tyst och ser filmer som ens flickvän älskar, så är det. Vi har väl inte riktigt samma filmsmak alltid...men han var diplomatisk och sa att det är en bra film men inte alls hans smak :p Lite samma som när vi var på bio härom veckan och såg Inception. Han tyckte ju självklart att den var bra, eftersom han älskar filmer som The Matrix typ...då sa jag exakt samma sak; Den var definitivt välgjord och en bra film men inte alls min smak :) Det är ju trevligt att vi kan se varandras filmer ändå, men det är väl sånt man gör när man är kär :) 
Det är svårt det här med kärlek. Att ha ett förhållande, det blir lätt så intensivt, speciellt för mig som inte haft något seriöst förhållande på flera år. För mig är det här lite överväldigande. Att ha nån som älskar mig, som tänker på mig först och som vill vara med mig lika mycket som jag vill vara med honom känns jättekonstigt. Det värsta är att eftersom jag är så cynisk av mig så väntar jag ju bara på att nåt dåligt ska hända...men jag försöker verkligen att njuta av stunden. Just nu är det bra, mer än bra, och det måste räcka.

"The greatest thing you will ever learn is just to love and to be loved in return" - Moulin Rouge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback