Lova

Så, måndag. Ny vecka. Börjar med ett besök på vårdcentralen för Lova har haft feber i helgen, hostar och nämnde att hon har ont i ena örat. Läkaren tittade i öronen och bekräftade att hon har öroninflammation och behöver penicillin. Hon sa även att det var bra att vi kom in "så fort" innan det hade hunnit bli värre. "Många föräldrar väntar, tror att det ska gå över av sig själv för de vill undvika penicillin men det var jättebra att du kom in innan hon fick jätteont!" sa hon. Det kändes bra. Men, jag är ju sjuksköterska och därmed inte rädd för läkemedel,såklart jag tar mitt barn till läkaren innan hon får megaont, för mig är det lite konstigt att alla inte tänker så...fine om man själv vill försöka "härda ut" men barn ska inte behöva göra det.

Igår kollade jag igenom lite bilder på Lova när hon var lite mindre, haha det är så roligt att se...hon ser verkligen ut som en miniversion av sig själv :p Såklart. Och vissa bilder bara älskar man fast ingen annan ser vad som är så speciellt med just de bilderna :)








Hon växer för fort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback