Magsjuka och pollenallergi

Vaknade inatt av att Lova beter sig konstigt, hon hade kommit över i min säng. Ganska fort inser jag att hon kräks! :( Fort som fan försöker jag få in henne på toaletten, vilket kanske var dumt eftersom hon då kräktes hela vägen dit och när vi kom fram så hade hon kräkts klart i princip. Jag fick städa upp kräks och byta lakan och ha mig...sen ställde jag en hink brevid sängen och la Lova längst ut. Hon var så himla duktig! Hon sov, vaknade till, kräktes i hinken, somnade om och så höll hon på sådär till kl fyra på morgonen ungefär. Klagade ingenting, grät ingenting. Helcool var hon. Hon är så mkt coolare än mig.

Så idag har vi vart hemma, hon har haft 39 graders feber och hon har inte ätit nåt nästan, lite yoghurt, vatten och tre plättar, mer har hon inte velat ha. Men hon har inte kräkts nåt mer och det är ju bra.
Jag har oxå haft feber idag, men det beror på att min pollenallergi slagit till. Hatar våren pga detta. Helt sänkt blir jag när det kör igång, huvudet känns som det väger 30 kg, svullen/svidig hals, feber och jättesnorig. Mys. Men men, jag vet att det värsta går över efter ett par dagar med medicinen. Sen mår jag sådär halvbra resten av våren.

Gjorde ju om lite i Lovas rum som födelsedagspresent till henne, såhär ser det ut nu:











Kommentarer

  1. Postat av: Carin

    2011-04-06 @ 22:11:51

    Åh jag är också superallergisk mot pollen, men har ingen bra medicin! Har inte orkat pallra mig till doktorn.. Vilken medicin äter du?? Tips tack!

  2. Postat av: Jonna

    2011-04-07 @ 19:06:01

    Jag äter receptfria läkemedel. För tillfället äter jag Cetirizin och sen tar jag näspray med cortison, finns flera olika men jag använder Flutide.

    Fråga på apoteket, de är oftast bra på att ge råd! Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback