Födelsedagsfirande

Vilken kväll! :)
Började med familjen på Vinbaren där jag drack det godaste vita vinet jag nånsin har smakat, minns inte vad det hette men pappa vet. Helvete vad gott det var! Sen fortsatte vi till restaurang Italiano på Nybrogatan. Där drack vi Prosecco (italienskt mousserande vin) och jag åt Oxfilécarpaccio med en mild senapssås, olivolja, citron, selleri och hyvlad parmesan till förrätt sen åt jag stekt kycklingfilé Napolitansk buffelmozzarella, tomat, vitt vin, peperoncino och basilika. Den serverades med gratinerad aubergine och Tagliatelle Alfredo (parmesan- och smörslungad).
Var lite i mathimlen kan man säga :) Man fyller ju bara år en gång om året. Till efterrätt tog jag en rom och cola :D Har aldrig vart en person med efterrättsmage, blir alldeles för mätt av maten.

Sedan gjorde vi misstaget att åka till Under bron, där en fitta till dörrvakt tror att hon genom att ha den sämsta attityden i stan ska göra fjortisstället Under bron till nåt jävla high cred ställe...Hon har nog missat att det ligger på söder och hennes attityd kmr bara ge stället dåligt rykte. Trist. Stort plus dock för kassakillen som var gullig och jättetrevlig och gav oss vårat inträde tillbaka när vi kom på att vi inte ville vara på ett ställe med så oproffessionellt bemötande.

Då drog vi till Strand, älskade Strand går alltid att lita på <3
Vi började i lilla baren men det var inget drag alls så vi gick in till klubben som var nästan överfull! Så jävla härligt! De spelade asbra musik hela kvällen och vi dansade oss svettiga och hade hur kul som helst. Jag var asnöjd med kvällen! Sen fick kvällen även ett grymt avslut när jag stötte på en ganska nyfunnen vän på vägen hem och fick sovsällskap oxå :)
En perfekt kväll med andra ord och imorgon fyller jag 27 år utan att ha ångest!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback