Darkness on the edge of town

Ok, så. Jag brejkade i onsdags på jobbet. Kom dit och bröt ihop, mitt bland folk. Låste sen in mig på toan en stund, tills det lugnade ner sig. Det är för mycket nu. Sjukvården är i kaos. En av de nya tjejerna har redan blivit sjukskriven för utbrändhet. Galet. Känner att det är lite åt det hållet jag är påväg oxå. Är så himla rädd för det. Alltså, scenario: Jag ensamt ansvar över 10 patienter. Om den andra syrran måste gå iväg, tex. till operation, då är jag ensam med 20 patienter. Om två kraschar samtidigt måste jag välja. Mår illa. Vill inte ha folks liv i mina händer på det sättet. Inte under helt sämst förutsättningar. Och detta tvingas vi jobba i. Två veckor kvar till semester. Hoppas jag inte råkar döda nån innan dess.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback